måndag 29 september 2008

Slut med tjaffset.

Äh! Vem fan bryr sig om sånt där med årstider? Oerhört regional inställning att det skulle vara höst. Skitsnack säger jag. I nästan hela den civiliserade världen är denna årstid sensommar. Därför slår jag ett slag för korta shorts nu när alla trodde att jag givit upp.

Bildbevis #1


Men det här med lite längre shorts? - Nej det är inte fint med shorts till knäna. Det blir nämligen seattle '92 och urk. Vid sidan om den rent subjektiva synpunkten så är det dessutom fysioergonomisk omöjligt att motivera. Det är nämligen så att knän är estetiskt tvivelaktiga som solonummer. Utan ett lår eller några rejäla vader så ser de ut som... well det är inte snyggt. Låter man däremot låren och vaderna rama in dessa ledade underverk så ser de helt coola ut. Hempa visar det på ett bra sätt ovan. En annan, mindre politiskt korrekt referens finner man om man bildgooglar sealous scout och letar efter skäggiga bushsoldater iförda... jepp korta shorts.

Vill även bjuda på en närbild på mig i mina egna favoritshorts:




Brittiska arméns standardshorts för tjänstgöring i tropiska klimat. Finns även med tuff burkha knäppning för den totalt korrekta looken. Enda problemet är att de slutade tillverkas 1955. Ebay är alltså sista utvägen.

/patrick

Inga kommentarer: