onsdag 6 maj 2009

Mustasch. ZZzzzZzzzzz



Mustasch... Sparar ut skägget för att kunna testa hur en korrekt mustasch skulle kunna te sig på min överläpp. Jag har aldrig testat tidigare och jag är givetvis livrädd att den ska bli misslyckad, misstolkad eller bara helt pinsam... Om den mot förmodan skulle fungera så ser jag fram emot vaxet, kammen och märkliga sovhjälpmedel som skall spännas runt ansiktet.

Well well. Vi får se...

Nu är det alltså hög tid att undersöka efter vilken typ som är mest chap. Ur TRAD synvinkel så gäller givetvis en ganska sparmakad mustasch av brittisk officersmodell. Måste alltså researcha snabbt som en vessla. (Det innebär i praktiken att jag måste kolla gamla engelska krigsfilmer från femtiotalet. Måste dyka ner i Van Kemps videobibliotek snarast...)

Uppföljning kommer.
-Önska mig lycka till!


2 kommentarer:

David Morgenstern sa...

En annan fördel med mustasch är att du kan ösa bland alla underbara synonymer: knävelborrar, tjeckiska kotletter, tangorabatt, preussare och snorbroms.

Unknown sa...

Lycka till! Eller vänta nu, vi har ju facit; det blev ju succé!