onsdag 24 december 2008

London - att misslyckas med shopping.

Var där i förra veckan i jobbärenden och hade några timmar avsatt till shopping. Dessvärre så fungerade inte min shoppinghjärna så det slutade med en ynka (och skitdålig) lambswool från Cordings. Mest för att jag frös. Den började ludda och krångla redan på hemresan. Slutsats: De har bytt någon underleverantör. (Jag har gamla Cordingströjor från nittiotalet som aldrig luddar.) Fy på dem.

Gick förbi New & Lingwood på Jermyn Street som Van Kemp tidigare tipsat mig om i min jakt på adekvata jodhpurs i höstas. En genial butik välfylld med original TRAD, dessutom REA. Boatingblazers? -check. Köpte jag ens ett par strumpor? - Nope...

Istället gick jag upp till TRAD Brooks Brothers och inhandlade tre böcker. "How to bring up a Gentleman" samt "How to be a lady" och "Toasts and tributes". Barnpresenter således. Men kul.

Väl hemma råkade jag, via skoärende å min systersons vägnar, återigen hamna på den lilla, men underskattade, skoaffären nära Hästbiten. Det skulle inhandlas skor och jag gissade att ett par lagom budget Loakes skulle vara exakt vad en kodknackande acnekreatör behöver. Där kunde historien slutat men icke. På disken står ett par Loakes jodhpurs i oxblod... De fanns inte där när jag var där för någon månad sedan och klagade på Spanska "Primeboots" (missfoster till skor). De har nu tagit in dessa randsydda skapelser! Jag springer dit igen i januari och köper mig ett par bums!

Hur ser de ut? Så här:

För icke beridna vänner så kan det ändå vara idé att köpa ett par snarast. Det kommer att vara den berömda kattens PJ's nästa höst. Vem vill haka på det tåget ett år för sent? (Oj, nej just det... det kommer våra skitdåliga så kallade modemagasin göra.)


/P


Inga kommentarer: