tisdag 2 december 2008

Lösa saker som världsfred, hunger och global-warming? -Peanuts...


Liksom resten den tänkande manliga mänskligheten så sitter jag och funderar på hur man hittar en hyffsad blackwatch (alternativt i Gordon version) sports coat lagom till julafton. Den skall vara i en tyngre kvalitet (givetvis utan förhatliga petroleum inslag), en slits, gärna treknäppt, helst i "3 to 2 roll" tappning och samtliga fickor patch-pockets. Utöver det så vill jag att den är "snug" i armhålan och att den inte har byggda axlar. Det är allt jag kräver. I övrigt har jag inga krav. Den behöver inte vara uppknäppbar i manchetten. Den behöver inte ens vara fodrad. Ja, jag har gjort TRAD rundan på J.Press, Polo, Brooks Brothers, Hickey etc. Jag gav upp och tänkte att kanske Gant, Hillfiger och gänget kanske skulle....nej, inte det heller.

Detta grundläggande basplagg finns inte att få tag i. Känns trist att det känns som att mitt enda alternativ är att slå ner någon gentleman på Karlaplan och knycka hans jacka? Känner du en prisvärd skräddare? - hör av dig.

/Patrick



PS. bilden ovan visar förra höstens version från J.Press. Det mesta ser rätt ut förutom fickorna som inte är patch-pockets. Spelar ingen roll. Den finns ändå inte att få tag i... DS

2 kommentarer:

The Lindbergh Baby sa...

Såg dock att Hilfiger har med hjälp av flinka små barnhänder sytt en Duffel i nämnda tyg. Inte helt fel som tanke och visuell uppenbarelse.
Följande problem dock:
1. Duffeln är av en tjocklek som motsvarar en bomullsblus.
2. Duffeln har en ganska stor krage framför huvan.
3. Duffeln har en passform som passar den mobbade fetknoppen på internatet, ingen annan.
4. Duffeln har blixtlås innanför knäppningen.
I övrigt var den fin.
//
Johs.

Petit Blog sa...

Stämmer bra! Har också sett den och tänkte på dig (du jagade ju en hyffsad duffel). Skum passform men fin blackwatch...