tisdag 10 mars 2009

Det är ett helvete med byxor...


Innan min trip till Baltikum förra veckan så gjorde jag visit hos en viss van Kemp. Han hade hört hur jag lyckats totalförstöra ett par bra cognacsfärgade handskar (jag använder bara handskar i en viss nyans). Van Kemp förbarmade sig över mig och erbjöd ett par Gieves & Hawkes som substitut. Nu är det så att det sällan slutar med ett par handskar när vi träffas. Istället utrustades jag utöver handskarna med en Great coat (förmodat skräddarsydd?) i perfekt passsform samt två västar i tweed(!) och lite annat smått och gott. Västarna satt som en smäck men vi konstaterade att de såg aningen korta ut till de cowboybyxor som jag hade på mig. "Funkar inte med de där moderna (avsmak) brallorna" sade han. Fortsatte med "alltså, Brittish cut, annars får det vara". Med det avsågs givetvis byxor som inte är låga i midjan. DET mina vänner är inte lätt att hitta i samebyn. Det är synd.

Johannes (som ännu inte givit upp sin tro på livet = kläder) tipsade mig om en viss Thome Brownes "visning" där han byggt ett femtiotalskontor och placerat sina modeller som kontorsarbetare... Vad glad jag blev. Fint. Hittas här.

Herr Triumf tipsar mig vidare om Lanvins Acne äventyr. Tittar dit och ser en fin, avkopplad kollektion (om än aningen omotiverat dyr?). Gillar korta shorts såklart men även den raka linjen de valt på resten. Snyggt!

Lyckades komma ihåg att köpa en flaska Linie Aquavit förra veckan! Planen är nu att starta vårens TRAD på insidan, via den g.a.l.e.t. eleganta transekvatoriala drycken. Kanske kan det hjälpa mig tillbaka till sartorialt hopp och glädje?

Vad vet jag. Jag ger det ett skott.

/Patrick

PS. fortsätt att tipsa mig. Lord knows I need them... DS

Inga kommentarer: