söndag 11 januari 2009

Konstpaus.



Har inte sett ett enda plagg som inspirerar mig i år. Inte så att de inte finns där men mer så att jag brukar vänta tills den där "vill ha NU" känslan infinner sig. Sitter istället och saknar min garderob. Nästan alla kläder ligger i lådor, magasinerade, nästan bortglömda sedan snart två år tillbaka. L2B jackan med krucifixet, vita levis och alla tweedar. Saknar dem alla. Funderar på att odla mustasch... Börja bära trilbyn? Hur ska man förhålla sig till de gråa hårstråna som dykt upp den senaste tiden? Varför finns det inga fina glasögonbågar. Vad heter den där iskalla fiskartröjan med sned stängning som salig Joppi hade? Varför är Zweifel installationen i Berlin borta. Den var genial. Hur ska jag lyckas gå på konserten nu på lördag?



Skulle tro att khaki, beige och brunare nyanser kommer stort lagom till våren för min del. Slitet och säckigt.

Funderar på katolicismen. Typisk söndag.


/Patrick

3 kommentarer:

Kristoffer Triumf sa...

Det är något. Som gjort att man tappat sugen. Alltså.

Är det finanskrisen? Eller vädret?

Jag surfar dinkor så länge. Är inte Microtimern ändå lite... clean i all sin 90-talighet?

Kristoffer Triumf sa...

Edit.

Petit Blog sa...

Ingen aning. Det är bara tomt liksom. Hoppas att det är årstiden. Klockor är ju ett suveränt surrogat... En hel ocean av möjligheter. Van Kemp är inne på klockor och det har givetvis gått helt överstyr så det gäller att passa sig. Är personligen skittrist och har bara en Omega seamaster... Vågar inte öppna den dörren.