fredag 16 januari 2009

NeoTRAD igen.

Som sagt. Inget vidare på inspirationsfronten ännu. Hämtade en bra kostym från Rugby RL igår på posten. Den sitter konstigt nog perfekt. Konstigt, jag har inte precis "Ralph lauren kropp". Mörkblå "pin-stripe" och alltså lite av en perfekt vardagskostym.

Fick ett mail av Sanna med tips om Andre Benjamins launch av "Benjamin Bixby", ett 30-tals inspirerat klädmärke med förmodligen unikt smal målgrupp. Hörde om hans planer i samband med att "Hey Ya!" videon släpptes (André ritade själv plaggen i videon) för några år sedan men har inte sett ett enda plagg innan Sannas mail. De ser ut så här:







Samplat mode, omtolkat, förljuget och elegant. Gillar detta. Om någon nu skulle undra.



Karln ser dessutom ut att gilla Madras, världens konstigaste tyg som är lite av en personlig sommarfavorit. Jag minns just att jag kommenterade tyget (förmodligen aningen berusad) här:
Well well... Alla som promotar Plus-fours, luftballonger i eklektisk mix, är värda min tveksamma respekt. Kul också med tips! Tack! Skicka gärna fler om du har något. Jag har fan inte tid att kolla hela internet själv...

/P

PS. Tror att jag skrev om "slappa strumpor" i något tidigare inlägg... Såg precis att Ralph L. kombinerar slappa off-white beiga strumpor till seglarskor i vårens Rugby kollektion... Vad var det jag sa.... Sen kan man ju ställa sig en aning skeptisk till "strumpor i seglarskor" som ju som bekant är extraordinärt vulgärt... Kolla själv på rugby.com Det ser helt otippat ganska bra ut! DS

Inga kommentarer: