söndag 25 januari 2009

"OG TRADS UNITE", Nantucket Reds & linjeakvavit.



Vet inte riktigt, men jag tror att det var ett par år sedan när Van Kemp tipsade om "Nantucket Reds" och informerade mig om exakt varför det är stillöst med nya dylika, men rackans mycket cred med ett par gamla.

Som vanligt handlar det om tillhörighet. Den som spenderat en rad (helst i generationer) ferier på Nantucket är "OG TRAD" Medans den stackare som hyrt en stuga en ynka sommar, införskaffat sig ett par "reds", kommer hem med oblekta brallor och blir automatiskt sans cred (= inte TRAD).

Givetvis har Murray's Toggery Shop (OG Nantucket Reds) fattat dilemmat och säljer alltså även "pre-faded" Reds. Det gör det hela lite knivigare för oss som vill köpa in oss i OG TRAD versionen ett halvt jordklot från Nantucket... Som tur är så är sartorial "N. Reds" knappast legio här i sameland så ebay är fortfarande virgin territory gällande dessa produkter.

Vadan detta inlägg?

I fredags så går jag, "17" och Måns ner för BirgerJarlsstraße då vi mäter en silverräv iförd röda cordoroys.

Jag: "Erhhh.... han har ju knappast seglat över ekvatorn" (jag drar sedan den trötta, och ganska tveksamma storyn om vem som får bära röda byxor... det gäller kanske slacks, knappast manchesterbyxor.)

17: "Hmnnn, precis som linjeakvavit, som ju måste sjörullas (lagras) på fat, passera ekvatorn (två gånger), för att få kallas linjeakvavit."

Jag: "Solklar TRAD markör således: glida omkring i röda byxor och impregnera sig konstant med linjeakvavit!"

Jag: "....Hmnnn, undrar om det inte blir ännu bättre i Nantucket Reds..." Sedan följde ovan berättelse/halvsanning.

Dagens tips är alltså två: En TRAD dryck för sommaren -09 och ett TRAD tyg, företrädesvis i byxinkarnation. En oslagbart TRAD kombination!

Lätt & budget TRAD för alla!

/Patrick




PS. för den som tvekar: Det är av exakt samma anledning man sportar Stan Smith's väl inspelade på grusplan. Tennisgrus producerar en snarlik, galet elegant, nyans på pjucken (tack Mathias) Här kan den som undrar vad för skodon som passar N. Reds få en ledtråd (endast för casual användningsområden givetvis). DS.

Inga kommentarer: