lördag 18 oktober 2008

Fyra tankar på en dag.- Rekord!

Ok, idag kretsar mina tankar kring minimalistiska frukostar, cavalry twill, fasanen som stilikon och skinnfodrade slippers.

1. Minimalistisk frukost. När jag rökte cigaretter vilket jag dessvärre har tappat talangen för, så brukade jag tycka att en Petit déjeuner var ungefär så nära man kan komma gud, i kontexten "frukost". Om man dessutom hade ett paket Winston, Kent, Gitanes, Rothmans eller Luckies tillhands så... Ja, perfekt var det. Utan rökverken så är lilla déjeuner kosher men inte fulländad. Jag vägrar svika den med rökfria tillbehör.

Så... De senaste åren har jag experimenterat med allt från sylta på danskt rågbröd till KO's fulländade marmelad på scones. Min senaste favorit är "DDR goes Göteborg" och en sådan ser ut så här:



Ekologisk yogurt, ejderns kaviar och tångkaviar (irrkaviar alltså!), ägg på "Rutan" knäckebröd.

Cavalry twill. Jag har ett par från -01 som nu dessvärre har givit upp totalt. London och Cordings i november kommer att rädda mig. (Cordings har för övrigt "kapitulerat" och startat en webshop. Trist.)


Fasanen som stilikon: Orkar inte ens försöka beskriva fågelns kvalité. Ta en promenad nu och se denna fågel i höstlöven. Skjut eländet och släng in i ugnen med lite kastanjer (eller låt bli). Oavsett, Den lilla kvackaren summerar allt som är stil. Titta själv. Det är ju svårt att veta om man skall ringa skräddaren eller valfri kock!


(Funderar allvarligt på att inreda väggarna hemma med fasaner. Enbart fasaner. Yeah.)

Slippers som de ska vara. Skrev i mitt första inlägg om ofoget med textilt fodrade slippers. Glömde visa hur det skall se ut. Här kommer en bild på mina egna. SÅ skall det se ut!





















Bonne nuit,
Patrick



Inga kommentarer: