torsdag 16 oktober 2008

Världens viktigaste.

Om man skall ha några läsare på sin blog så skall man komma ihåg att uppdatera den dagligen. Långa stunder av inaktivitet dödar intresset och besökarantalet sjunker. Jaha.

Vilken tur att jag inte sysslar med den här bloggen för att få besökare. Jag gör det för min skull. De få som läser den märker nog också det.

Dessutom så handlar Random TRAD om min syn på kläder, inte om mode eller stil (eller något annat verkar det som.) För mig så händer det inte så mycket intressant i klädväg där ute att det går att skriva om min största passion på daglig basis. Så är det med det.

Nu till dagens tema. Glasögon.
Världens viktigaste personer är glasögonbärare.

Behöver du bevis? Ok, här:
Woody Allen, Salvador Allende, Arthur Ashe, Samuel Beckett, Bill Bernbach, Alfred Brendel, Dave Brubeck, Charles Bukowski, William S. Burroughs, Sir Michael Caine, Truman Capote, Harry Caray, Fidel Castro, Ray Charles, Aaron Copland, Elvis Costello, Sammy Davis Jr. James Dean, Guy Debord, Johnny Depp, Paul Desmond, Vinicius de Moraes, Charles Dutoit, Juan Garcia Esquivel, Bill Evans, Peter Fonda (i Easy Rider) Mahatma Gandhi, Ira Gershwin, Jean-Luc Godard, Tenzin Gyatso (som Dalai Lama), Dizzy Gillespie, Allen Ginsberg, Cary Grant (i Bringing Up Baby), Cary Grant (i North By Northwest), Isaac Hayes, Poul Henningsen, Buddy Holly, Lyndon B. Johnson, Philip Johnson, James Joyce, Robert F. Kennedy, Martin Luther King Jr. Henry Kissinger, Irving Paul "Swifty" Lazar, Le Corbusier, Michel Legrand, John Lennon, Harold Lloyd, Vince Lombardi, Marcello Mastroianni (i 8 1/2) Darryl "D.M.C." McDaniels, Steve McQueen (i Thomas Crown Affair) Arthur Miller, Henry Miller, Thelonius Monk, Aristotle Onassis, Roy Orbison, Gregory Peck (i To Kill A Mockingbird) I.M. Pei, Sir Andre Previn, George Reeves som "Clark Kent," Max Roach, Theodore "Teddy" Roosevelt, Jr. Eero Saarinen, Yves Saint Lauren, Jean-Paul Sartre, Arthur M. Schlesinger, Jr. Charles M. Schultz, Frank Sinatra, Upton Sinclair, Igor Stravinsky, George Szell, Toots Thielemans, Hunter S. Thompson, Spencer Tracy (i Guess Who's Coming To Dinner) Heitor Villa-Lobos, Andy Warhol, Lew Wasserman, Malcolm X (aka El-Hajj Malik El-Shabazz)

Samtliga tidlösa stilikoner! Och då är det bara killarna...

Varför är det så omöjligt att hitta kul bågar i huvudstaden? Med kul menar jag bågar som "ger" något...
Därför vill jag gärna avslöja min leverantör, http://www.allynscura.com

Där hittar du det du behöver och kan på så sätt aktivt deltaga i projektet att rädda mångfalden. Köp några par vet jag!

















/P

Inga kommentarer: