lördag 25 oktober 2008

Mellandag...


Sitter och funderar på "jeans-chinos" eftersom jag precis införskaffat ett par. Ja, jag vet att testamentet/bibeln "Fantastic Man" tillsammans med (den pinsamma a.p.c kopian) acne gjorde ett par sådana limited som såldes i våras. Men min relation till jeans-chinos började långt innan Fantasic Man's metrosexuella redaktion fick sin snilleblixt. Helt ärligt. Det började för sju år sedan och jag minns exakt i vilket ögonblick.

Jag sa till min fru för några år sedan att: "Den dag du ser mig i ett par jeans-chinos så kan du skicka mig direkt till nödslakt". Sanningen är att plagget är ett av världshistoriens mest meningslösa uppfinningar. De enda som försvarat eländet är +50 amerikanska turister. Urk.

Nu sitter jag alltså här, 38 åringen med ett par mycket svårdefinierade brallor på mig. De är briljanta. De kommer (som vanligt) från Ralph Rueben Lifshitz´s sub-brand Rugby och är "mended"...

Nödslakta mig,

/P




PS. Är det fler än jag som känner på sig att en svår "Paddington the bear" revival är på väg? Vad vet jag, men hade jag varit Gloverall, Burberry, Hackett, Aquascutum eller annan duffle leverantör så hade jag börjat anställa bums. DS.




1 kommentar:

Kristoffer Triumf sa...

Har nu testat dem hos Jay-Jay på Acne-butiken.

Man ser konstig ut, om man inte har sjukt långa ben.

Dessvärre.