torsdag 20 november 2008

Hästbiten på hästbiten...

Och jag gick till "Hästbiten" på söder. Och de hade rea och jag plockade ut ett par ridbyxor samt ett par mörkbruna leggings. Och jag provade även Primebootsen jag orerade om igår. Och de var pretty fuckin' far from "prime".

Hade alltså helt rätt i min misstanke om att Spanjorer bör hålla sig borta från skotillverkning. (Drog alla som kan det här med ridstövlar när Franco dog?) Om man får lägga till något på listan över saker som Spanjorer bör undvika så ligger matlagning nära till hands. Tapas... "pikant" ....ja eller hur...

Det blev alltså ett par bruna RM Williams i exakt samma nyans som de där chapsen. Tillsammans bildade de en ganska hyffsad enhet. Hatar ju att komma i "ny kläder" men det kändes faktisk helt OK denna gång. Jag fick aningen bättre hållning.

(Faktum är att det är kanske det enskilt viktigaste man skall fråga sig sjäv när man utvärderar ett plagg som man gillar?)

En ny häst fick jag också: Santos, en travglad rackare full med muntra infall. Stendum men med attityd. Han verkade gilla massage och osäkra ryttare som han kan bestämma över. Jag erbjöd båda sakerna (till en början). Efter en timme med honom så är jag nu övertygad. Ridning är de honungstillverkande insekternas vackraste knän, The Bee´s knees.

Det visar sig att det ligger ett litet skomakeri femtio meter från Hästbiten. Den fryntlige ägaren för skomärket Loakes, ett lite billigare alternativ till exempelvis Church och gänget. Jag äger inga Loakes och kan inte självupplevt bedöma kvalitén men Måns på jobbet har ett par riktigt snygga höga broughes som jag synat lite närmare. De verkar vara OK i sömnad och läst. Däremot är de lite "lättare" än mina Church och jag tror att det beror på frånvaron av skinnfoder. Det som gjorde mig lite extra glad var dock en speciell modell som han säljer. Ett par grainade svarta broughes!
Alla vi som (inspirerade av Thom Brownes Black-fleec visning) letat efter denna ganska svårhittade modell, har nu en plats där de finns att köpa för en relativt billig penning.


/Patrick



Bonus: Världens för närvarande näst coolaste man.


Inga kommentarer: