lördag 8 november 2008

Thom Browne igen.

Min Favorit Thom Brown visade (någonting som man skulle kunna kalla) kläder för hösten -09 på style.com. Helknäppt som vanligt men här någonstans ger till och med jag upp. Vad tar jag med mig från detta? - Ingenting. Jag tror att det är idétorka hos honom. Kanske rent av slut med kul från honom. Kolla själv här:

Istället har jag en kuslig känsla av att:
a) Västen kommer tillbaka.
b) T-shirten (den vita) kommer tillbaka (dock ej i kombination med väst)
c) Tjockare stickade strumpor (som medvetet hasar ner på anklarna) i naturfärger kommer tillbaka.
d) Mindre "fall" på allt via tyngre/tjockare material kommer tillbaka. Oavsett årstid.
e) Klassiska jodphurs (skon, inte byxtypen) kommer tillbaka.
f) Stickad kavaj (lite som Busnel fast för män) kommer vara biets knän.























/P

Inga kommentarer: