onsdag 12 november 2008

Jai Alai, elände och en mycket skum frukost.

Som redan påpekats, den här dagen erbjuder mig enbart frågetecken. Mest om mig själv. Köpte som bekant de där irrchinosen av Jay Jay (ja, herr Triumf, du har rätt! Mycket skum passform indeed...). Strippade/streakade kort på jobbet etc. Lyckades med att säga: "Vi saknar den blåa bananen" till Fanny & Adriane. På allvar.

Vilken jäkla skum dag.

Därför är det lika bra att redovisa dagens samtliga frågetecken på en gång. Frukosten: Jag övergav min annars minimalistiska frukostdiet till förmån för följande parad av elände:



1. Koo (kan inte nog poängtera hur G-E-N-I-A-L denna marmelad är) & Svartvinbärsgelé på toast.
2, "Morning tonic" från tropicana i glaset (köp ej, överskattad)
3. Sir Williams thé från Sibyllans med acasiahonung.

Så här långt är det normalt men här börjar vansinnet:
4. Ekologisk banan, ekologiska cornflakes i ekologisk filmjölk(!)

5. Väddö rökeris rökta skinka (nästan helt utan e-ämnen, bara nitritsalt tillsatt men det är ju typ salt med bakteridödande egenskaper) på sportfiberbröd från AXA (äckligt bröd, snabbjäst?).
På detta ligger en klick remoulad (Dansk givetvis) och ett par trötta cornichoner.

"I-världs frukost from the crypt" no doubt... Vadan denna faiblesse för eko? Jag är förvirrad. Och - Varför fotografera eländet? Redan där underlag för terapi. Jag återgår till strikt "tångkaviar och ägg" diet imorgon.

Resten av dagen spårade ut som bekant och verkar sluta med tankar på Pelota... Pelota är en av världens tveklöst elegantaste sporter. Från introt till Miami Vice (den amerikanska versionen av sporten) till Jai Alai, originalet från Baskien - Jag är fast.



Johannes, det är dags att vi startar det där laget vi pratat om några år! Vi blir garanterat Svenska mästare automatiskt. Äh, vafan. Det här är en öppen inbjudan till "whom it may concern": vill du vara md i mitt lag? Vi måste skramla 40 lök till en vägg och kanske ytterligare 2 mil för tomten om den ska ligga hyffsat centralt. Jag är på. Vem mer?

/P

PS: Bilden visar Amerikansk Pelota, bildgoogla för den elegantare Franska versionen. DS



3 kommentarer:

Fru Dale sa...

Jag har också fastnat i det där ekoträsket. Blir säkert grundlurad men man blir ju mörkrädd när man läser om allt skit vi faktiskt stoppar i oss och våra ungar så det känns ju på nåt sätt som det enda alternativet om man nu inte kan börja odla allt själv.Tusen tack för att du länkar till min fåniga housewifeblogg. Dina intellektuella och kreativa reklamvänner kan ju åtminstone få sig ett gott skratt åt mitt patetiska språk (och liv) ha ha!

Petit Blog sa...

Bäste fru Dale;) Här råder ett komplett intellektuellt tomrum. Tro mig. Din blog är ju hur bra som helst!
Gällande patetiska liv så har jag redan passerat den undre nivån sedan länge. Ett år som trailer-trash? -check!... osv osv...

jaialaiblogger sa...

Svenska mästare i Jai Alai blir ni inte automatiskt. Ni får nog ta en match mot oss först ;)

Vi har grundat en klubb i Sverige för baskisk pelota, där Jai Alai är en av grenarna, och är nu i full fart med att skramla för att bygga en bana.

Kontakta oss gärna på pelotastockholm@hotmail.com

Vi vill dammsuga sverige på intresserade till denna sport :)

Hälsningar
/Christian